Ponents

Pere Viladot

Doctor en Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica i llicenciat en Química per la UB. Ha exercit la docència i ha estat cap de diversos serveis de recursos educatius per escoles de l’Ajuntament de Barcelona. Jubilat recentment, ha estat Cap d’Educació i Activitats al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Autor de nombroses publicacions, ha impartit conferències i presentat ponències a múltiples congressos i jornades sobre educació formal i no formal. La seva àrea d’investigació és la de les visites escolars als museus de ciència.

Maria Cacheda

Llicenciada en Història de l’Art amb estudis de doctorat en Arqueologia, Història de l’Antiguitat i Ciències i Tècniques Historiogràfiques. Postgrau en Gestió Cultural i Arqueologia del Paisatge. Va treballar gairebé deu anys al món de la recerca i la difusió cultural a l’Institut de Ciències del Patrimoni del CSIC i la universitat de Santiago de Compostel·la, com a tècnica de gestió cultural i arqueòloga, realitzant la tasca de gestió de projectes arqueològics nacionals i internacionals d’acció cultural d’I+D. La seva vida laboral s’ha bellugat entre la investigació, la gestió de patrimoni cultural, especialment l’arqueològic i l’acció educativa en centres culturals i com a docent en diferents centres educatius. Ara treballa a la unitat d’Acció Educativa de l’ACdPC.

Margarida Loran

MA (with distinction) in Heritage Management per la University of Greenwich Business School, al Regne Unit; Certificate in Museum Studies (CMS) per la Division of Continuing Education de Harvard University, als EUA i llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona. És consultora independent per a museus i organitzacions patrimonials des de l’any 2004, especialitzada en públics, avaluació i planificació. El seu enfocament de treball està orientat al procés i al desenvolupament organitzatiu, sempre amb una bona base d’anàlisi i de recerca.

Anna Catà

Grau en Pedagogia per la Universidad Nacional de Educación a Distancia. Màster en Museografia Didàctica de la Universitat de Barcelona. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. Sòcia fundadora d’Auriga serveis culturals, empresa dedicada al disseny, desenvolupament i realització de projectes educatius i culturals, realitzant tasques de coordinació de projectes, disseny de materials i educadora. Directora de l’Escola de Formació de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya i responsable de l’Àmbit de Mètode i Formació. Professora d’educació artística en diferents escoles de formació del lleure educatiu.

Lucía Sánchez

Professora titular de dibuix a Secundària i Doctora en Didàctica de l’Expressió Plàstica, així com co-fundadora de Pedagogies Invisibles. Les seves principals línies de treball parteixen sempre de l’ús de l’art contemporani com a metodologia didàctica, i la utilització de la realitat quotidiana com a contingut a l’aula. Ha impartit tallers i conferències en nombrosos congressos i trobades entre els quals destaquen el Màster d’Educació de la Facultat de Belles Arts de Madrid, el Màster d’Educació a The Bergen National Academy of Arts, i el curs “100 Nous Processos d’Avaluació del Pla Bolonya” impartit a la RESAD (Real Escola d’Art Dramàtic). En la seva formació acadèmica destaquen l’Accademia di Belle Arti di Roma, i el Central Saint Martins de Londres.

Neus Banqué

Diplomada en Mestre d’Educació Infantil i llicenciada en Psicopedagogia. L’any 2015 obté el títol de Doctora en Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals. És membre del Grup de Recerca Còmplex de la UAB i les seves línies de recerca són les competències professionals innovadores d’equips educatius en contextos de ciència i l’ambientalització en l’àrea de la didàctica de les ciències. Ha format part de l’Equip educatiu de l’Escola del Consum de Catalunya, coordinant l’àmbit de recerca. Membre del Grup de Treball d’Educació en Museus i Centres de Ciència. Actualment és professora de la UB dels Graus d’Educació Infantil i d’Educació Primària. És sòcia promotora i administradora solidària de Rizoma Educació Transferència, SL. Les seves publicacions abasten els àmbits de la recerca i de la innovació i transferència de coneixement. Ha participat en múltiples congressos i seminaris de recerca nacionals i internacionals.

Marc Furió

Llicenciat en Geologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Doctor en Geologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment, Investigador de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont de Sabadell. Ha publicat nombrosos articles i llibres científics. Ha participat en excavacions i prospeccions paleontològiques a diferents llocs d’Espanya, el Marroc i Geòrgia. Ha estat professor de la llicenciatura de Geologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i actualment és professor del Màster en Paleontologia (UB-UAB). Va ser redactor i assessor científic dels fascicles Dinosaurio (RBA) i guanyador del Premi Joan Oró 2009 de divulgació científica (Associació Catalana de Comunicació Científica).

Laura Fernández

Mestra d’educació primària. En aquest moment porta 9 anys de docència a l’ensenyament públic, en els que ha exercit de tutora, secretària i també mestra de reforç. Actualment ocupa el càrrec de secretària i mestra de reforç de cicle superior. Treballa a l’escola Samuntada, escola enmarcada dins del projecte MAGNET, i que té aliança amb l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont. També forma part del grup de treball de l’Institut de Ciències de l’Educació, G9. Ha cursat diverses formacions relacionades amb el treball per projectes i també altres formacions de l’àmbit escolar.

Guido Ramellini

Biòleg per la Universitat de Milà, postgrau en Didàctica de les Matemàtiques per la Universitat de Roma. Professor d’escola secundària del 1975 al 2004 a Itàlia i al Liceo Italiano de Madrid (1989-2004). Soci de les SPM “Emma Catelnuovo” (Madrid) i APAMS (Maresme). Vice-President del Museu de la Matemàtica de Catalunya. Co-Comissari d’exposicions itinerants del MMACA i formador de formadors.

Quim Tarradas

Professor de Matemàtiques a l’INS Ramon Muntaner, a Figueres. Del 2000 al 2009 professor de matemàtiques i tecnologia a l’Escola Casa Nostra, de Banyoles. El 2009-2010 professor de matemàtiques a l’INS Cendrassos, i el curs 2010-2011 a l’INS Ramon Muntaner. Del 2011 al 2016, professor i cap de departament a l’INS Vallvera, de Salt, desenvolupant, juntament amb altres companys del centre, el projecte de l’Aula Oberta. Ex president de l’Associació d’Ensenyants de Matemàtiques de les comarques gironines. Vocal del Museu de la Matemàtica de Catalunya per l’àrea de Girona. Co-Comissari d’exposicions itinerants del MMACA i formador de formadors.

Marisa Suárez

Llicenciada en Història per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Cap del Projecte de Difusió del Museu d’Art Modern de Tarragona i educadora del seu Servei Pedagògic. Redactora de material educatiu, ha comissariat diversos programes pedagògics per a públics de museus. Ha dissenyat i gestionat els continguts del web www.dipta.cat/mamtpedagogic. És coordinadora de les Jornades de Pedagogia de l’Art i Museus en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili. Ha participat com a ponent en diversos congressos sobre Educació i Museus a l’Estat espanyol. Autora de diversos articles de recerca en educació i museus en publicacions especialitzades.

Beatriz Pérez

Mestra des de fa 25 anys, ha treballat a l’escola d’Educació Infantil Tic-Tac i a l’escola pública Sant Salvador de Tarragona, en la qual encara és docent. Graduada en Arts Aplicades per l’Escola D’Art de Tarragona. Ha assistit a nombrosos cursos i jornades de formació al llarg de la seva trajectòria professional, molts dels quals han estat cursos relacionats específicament amb l’expressió artística. Ha impartit diversos cursos com a formadora, relacionats també amb la plàstica i l’expressió artística per a l’ICE de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

Teresa Vila

Llicenciada en Biologia per la UB, Màster en Enginyeria i Gestió Ambiental per la UPC i Màster universitat-empresa en Biotecnologia per la UB. Ha treballat en diversos serveis de l’Ajuntament de Barcelona, entre els quals destaca l’Àrea de Medi Ambient. Durant 7 anys va ser la responsable del Departament d’Activitats del Jardí Botànic de Barcelona fins que es va incorporar en el Servei Educatiu del Museu de Ciències Naturals de Barcelona l’any 2008, on coordina diversos projectes educatius i d’activitats escolars i no escolars, com ara el Projecte de Proximitat amb les escoles del barri.

Enric Reverter

Diplomat en Educació Musical per la UdLl. Màster en Direcció i Gestió de Centres Educatius per la UB. Actualment acabant els estudis del Títol d’expert universitari en lideratge i gestió escolar. Des de l’any 2007 imparteix classes d’educació musical i primària a diferents escoles. Després d’haver estat Cap d’Estudis, actualment ocupa el càrrec de Director de l’Escola Catalònia de Barcelona. Ha participat en el projecte “Muntem una exposició” amb el Museu del Disseny de Barcelona i amb el projecte “Connectem amb… “ del Museu Blau de Barcelona.

Carme Comas

Llicenciada en Història de l’Art, i amb una àmplia trajectòria amb educació de l’art, actualment és Cap de l’Àrea de Difusió i Acció Cultural del Museu Episcopal de Vic. Va crear el servei educatiu del museu l’any 2002.

Sílvia Toneu

Diplomada en Mestra d’Educació Primària i Mestra d’Educació Infantil per la Universitat de Vic, havent obtingut el Premi Extraordinari. Ha estat mestra i coordinadora d’Educació Infantil a l’Escola Sagrat Cor de Sant Hipòlit de Voltregà i des del 2009 ho és a l’Escola Pública Joan XXIII de Balenyà. Fundadora i membre del Centre d’Estudis Voltreganès.

Joan Muñoz

Doctor en ciències per la UAB, especialista en museòlogia i funcionari del cos de museolòlegs de la Generalitat de Catalunya, ha estat inspector de museus del Departament de Cultura i Cap de Difusió i Exposicions al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. Actualment és membre del Consell Català de Comunicació Científica i Responsable de Públics, Comunicació i Acció Educativa en el Museu d’Arqueologia de Catalunya.

Ricard Llop

Llicenciat en Filologia Hispànica i especialista en Llengua i Cultura Llatina per la UB, ha estat director de Batxillerat i Cicles Formatius i actualment professor de Llatí i Cultura Clàssica de l’Escola Joan Pelegrí-Fundació Cultural Hostafrancs de Barcelona. És creador, impulsor i Director del Grup de Recreació, Reconstrucció i Divulgació Històrica Romana Barcino Oriens i de les Barcino·Colonia·Romae de Barcelona.