Aquesta és una proposta de diferents activitats per fer a classe, sobre l’obra i la figura de Carles Fontserè. El docent pot obtenir els materials, per dur a terme cada una de les activitats, descarregant-los en aquest mateix web. A la secció "Material didàctic" hi ha la presentació de Carles Fontserè i el dossier pel docent. A la secció "Descàrrega de recursos" hi ha tot un seguit de fitxers ZIP amb el material per a fer les activitats. En aquest sentit es recomana seguir l’esquema de la pàgina 27 del dossier pel docent per comprendre la disposició dels materials descarregats mitjançant els ZIP.
Proposem tot un seguit d’activitats que permeten als alumnes apropar-se a la relació entre la fotografia i la literatura. Tenint en compte la voluntat de Carles Fontserè de publicar les seves fotografies de Roma juntament amb textos de Rafael Alberti, així com les similituds entre els dos artistes (tots dos, exiliats que exploren el seu entorn a partir del seu llenguatge creatiu).
Coneixerem Carles Fontserè a partir del seu treball com a fotògraf, tot analitzant les seves imatges de Roma. Llegirem els poemes de Rafael Alberti, imaginant la ciutat a través de les seves paraules. Manipularem les fotografies de Fontserè tot partint dels poemes, proposant recorreguts per la ciutat, ordenant les imatges, comparant l'experiència de tots dos creadors. Finalment, partirem de text i imatge per elaborar la nostra pròpia obra d'art partint de l'experiència d'un fet quotidià.
De caràcter multidisciplinari, l'activitat pot ser treballada des de diverses assignatures, ja que és una proposta vàlida per a qualsevol especialitat de batxillerat. Sent "Llengua i literatura castellanes" i "Comunicació audiovisual" les assignatures més adients per desenvolupar l'activitat, també pot ser treballada a "Història de l'art" o "Fotografia", entre d'altres.
La proposta està pensada en tres blocs diferenciats: presentació de Carles Fontserè; Fontserè i Alberti, i una activitat final com a cloenda. Cada bloc té un còmput d'hores aproximat, amb un total de vuit hores de treball. No obstant, cada professor o professora pot adaptar l'activitat segons el temps de què disposi.