PREGUNTES FREQÜENTS: CONCEPTUALS I DE CONTINGUT

• Com usar Instagram per participar en el concurs?

En el concurs poden participar tots aquells usuaris de l'aplicació mòbil Instagram amb perfil públic, que estiguin inscrits en la llista d'algun dels centres educatius participants. És imprescindible que l'usuari segueixi en Instagram el compte oficial del concurs @EFIM
Els participants hauran de fotografiar un element patrimonial de Catalunya i compartir-ho a través del seu perfil personal (o col·lectiu) d'aquesta xarxa social.

• Què puc fer si no tinc un compte d'Instagram?

Els concursants que no tinguin un compte personal en Instagram poden consultar els passos necessaris per crear-la aquí: http://es.wikihow.com/abrir-una-cuenta-de-Instagram-a-trav%C3%A9s-de-un-PC o animar al seu grup a crear un compte col·lectiu que representi a tota la classe.

• Hashtags? Una etiqueta o hashtag (de l'anglès hash, coixinet o numeral i tag, etiqueta) és una cadena de caràcters formada per una o diverses paraules concatenades i precedides per un coixinet o numeral (#). S'usa en serveis web tals com Twitter, Facebook i uns altres per assenyalar un tema sobre el qual gira certa conversa. Perquè el concurs sigui possible es requereix que las fotografies pujades a la xarxa social per als participants s'etiquetin sota un hashtag que les agrupi com part del concurs. El hashtag a utilitzar serà #efim17 A aquest hashtag general del concurs s'haurà d'agregar el hashtag distintiu del centre educatiu proporcionat prèviament: #nomdelcentreeducatiu

• Quines son les modalitats de participació?

Fotografia única (una sola fotografia) i Composició fotogràfica (conjunt de 2 o més fotografies presentades en l'enquadrament d'una sola, o presentades en sèrie). En tots dos casos, la fotografia participant haurà d'incloure el respectiu text/narració al·lusiu a l'element o elements patrimonials seleccionats.

• Puc participar si no tinc un telèfon mòbil propi?

Si, en tot cas has de notificar a algun docent del teu centre educatiu i sol·licitar-li que ens enviï la teva fotografia feta amb càmera digital al correu oficial del concurs. Nosaltres ens encarregarem de pujar-la al compte d' Instagram del concurs.

• Com se si la meva fotografia ha estat admesa en el concurs?

Una vegada publicada la teva fotografia sota el hashtag #efim17, el compte d'Instagram del concurs s'encarregarà de validar la seva participació a través de l'eina de repost. Les fotografies es consideraran admeses a concurs només quan el compte oficial Instagram de efim17 les hi hagi reposteat.

• Com se si he guanyat el concurs?

Una vegada finalitzat el concurs, s'informarà als guanyadors que han guanyat mitjançant un comentari en la seva foto i un missatge per correu electrònic. També es publicarà un llistat al web i xarxes socials del concurs.

• Què és el storytelling?

La narració d'històries (storytelling, en anglès) és l'acte de transmetre relats valent-se de l'ús de paraules i/o imatges, normalment utilitzant la improvisació i diferents adorns estilístics. Les històries o narracions s'han compartit en totes les cultures com a mitjà per entretenir, educar, mantenir la cultura o inculcar un sistema de valors morals.

En l'actualitat, a causa de l'accés a una sèrie de mitjans tecnològics de producció que faciliten la creació audiovisual, el storytelling s'ha transformat en digital storytelling; una forma de narrar les nostres històries valent-nos de les tecnologies que estan al nostre abast com a telèfons mòbils, càmeres digitals o programes per editar àudio i vídeo; així com de les plataformes digitals per distribuir aquestes històries a través d'internet i les xarxes socials.

• Quins són els 7 elements bàsics de Narració Digital

El Centre per a la Narració Digital (CDS) en Berkeley, Califòrnia és conegut pel desenvolupament i la difusió dels Set Elements de la Narració Digital, que sovint se citen com un punt de partida útil a mesura que comencis a treballar amb històries digitals.

  1. Punt de vista
    Quin és el punt principal de la història i quin és la perspectiva de l'autor?
  2. Una Pregunta Dramàtica
    Una pregunta clau que manté l'atenció de l'espectador i serà contestada pel final de la història.
  3. Contingut Emocional
    Problemes greus que cobren vida d'una manera personal i poderosa i es connecta a l'audiència a la història.
  4. El do de La teva Veu
    Una manera de personalitzar la història per ajudar al públic a entendre el context.
  5. El poder de la Banda sonora
    Música o altres sons que recolzen i embelleixen la història.
  6. Economia
    Utilitzant només suficient contingut per explicar la història sense sobrecarregar l'espectador.
  7. Estimulació
    El ritme de la història i com lentament o ràpidament que avança.

• Recursos i eines sobre composició i realització fotogràfica (digital).

La composició és una eina molt potent a l'hora de transmetre sentiments. La inclusió o no de certs elements pot ajudar-nos a narrar una història o a canviar el missatge transmès en una foto. Als següents enllaços pots trobar una sèrie de recursos i consells tant per realitzar les teves fotografies, com per identificar i fotografiar correctament els diferents monuments:

-10 consells per fer una bona fotografia
http://fotollum.com/blog/10-consells-per-fer-una-bona-fotografia
-Siete trucos curiosos para hacer fotos diferentes con el móvil
http://www.xatakafoto.com/consejos/-trucos-fotos-movil
- Consells Como fotografiar un monumento
http://www.lourdesbalduque.com/como-fotografiar-un-monumento
-Principis bàsics de fotografia
http://www.thewebfoto.com/2-hacer-fotos/214-composicion
Tècnica, Fotografies de Nit i Monuments
http://www.tomaunafoto.com/tecnica-foto-noche-y-monumentos
Instagram paso a paso
http://www.webespacio.com/instagram-para-principiantes

• Recursos i eines per localitzar monuments i espais patrimonials de Catalunya.
http://patrimoni.gencat.cat/ca/descobreix/cerca
http://patrimoni.gencat.cat/ca/content/inventaris-online
http://culturaeducacio.gencat.cat/

icmeler transfers